Tisdagen den 4 juni, kl 05.00 – 08:00 kommer Aurora att påverkas av flytten av intranätet till Sharepoint. Under denna period kan Aurora periodvis vara svår att nå.
Efter kl 08:00 kommer Aurora att fungera normalt igen.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Åtgärdad driftstörning i Exchange/Outlook
/i E-post /av Mikael SundhExchange fungerar nu normalt.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning i Exchange/Outlook
/i Driftstörningar, E-post /av Mikael SundhVi har just nu en driftstörning i Exchange. Det innebär att vissa användare har problem med att logga in i Outlook.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Planerad teknisk service på datanätet den 10 juni kl 18-24
/i Datanät, eduroam, Planerade åtgärder /av Håkan GustafssonMåndagen den 10 juni kl 18.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.
Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att vara otillgängliga.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk/
Planerat arbete med Aurora, tisdagen den 4 juni, kl 05:00 – 08:00
/i Anställda, Aurora /av Magnus ErikssonTisdagen den 4 juni, kl 05.00 – 08:00 kommer Aurora att påverkas av flytten av intranätet till Sharepoint. Under denna period kan Aurora periodvis vara svår att nå.
Efter kl 08:00 kommer Aurora att fungera normalt igen.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Planerad service i Primula och PASS, onsdag 29 maj, från kl 07.00-08.00
/i Planerade åtgärder /av Ann-Britt TyrbroOnsdag morgon kl 07.00-08.00 den 29/5-24 kommer Primula och PASS att påverkas av servicearbete. Under denna period kommer Primula och PASS att vara otillgänglig.
Efter kl 08.00 kommer tjänsterna att fungera normalt igen.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Planerat arbete i telefonin, 28 maj från 21.00 till 08.00 den 29 maj
/i Anställda, Planerade åtgärder /av Elin SköldFrån klockan 21.00 den 28 maj till cirka 08.00 den 29 maj kommer telefonin att påverkas av att vi byter telefonioperatör till Tele2. Under tiden som portering pågår ligger telefonin nere.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Planerad teknisk service på datanätet den 3 juni kl 18-24
/i Canvas, Datanät, eduroam, Planerade åtgärder, Student /av Håkan GustafssonMåndagen den 3 juni kl 18.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.
Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att vara otillgängliga.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk/
Planerat underhåll av inloggningsserver, onsdag 22/5 kl. 08.00-09.00
/i Planerade åtgärder, Universitetskonto /av Jan PetterssonOnsdag den 22/5 mellan kl. 08.00-09.00 kommer en inloggningsserver i domänen att uppgraderas. Under denna period kan du tillfälligt få problem att logga in. Får du ett felmeddelande vid inloggning pröva igen på någon minut.
Efter 09.00 kommer inloggningen att fungera normalt igen.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Planerad uppdatering i Primula och PASS, tisdag 21:a maj, från kl 07.00-08.00
/i Administrativa system, Planerade åtgärder /av Ann-Britt TyrbroTisdag morgon kl 7.00-08.00 den 21/5-24 kommer Primula och PASS att påverkas av en uppdatering. Under denna period kommer Primula och PASS att vara otillgänglig.
Efter kl 08.00 kommer tjänsterna att fungera normalt igen.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Åtgärdad driftstörning i Umu-print
/i Anställda, Driftstörningar, Skrivartjänsten, Student /av Britta LöfvenbergUniversitetets utskriftstjänst Umu-print fungerar nu normalt.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk