Vi har fortfarande en driftstörning i minbackup, Det innebär att en backup destination inte finns i klienten, och det går inte att återläsa från den.
Det går bra att återläsa från den andra destinationen.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan 10:00 fredag 6/11. (i morgon )
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad arbete i klienthanteringstjänsten, onsdag 25/11, från kl 08:00 till kl 14:00
/i Klienthanteringstjänsten, Planerade åtgärder /av Tomas LövlingOnsdag 25 november kommer klienthanteringstjänsten att vara otillgänglig från kl 08:00 på grund av arbete med uppdatering av server. Under denna period kommer inte installation/ominstallation av datorer fungera för er som använder tjänsten.
Efter 14:00 kommer klienthanteringstjänsten att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i Teams
/i Driftstörningar, Microsoft 365 /av Britta LöfvenbergVi är medvetna om att flera av er har tappat er kalender i Microsoft Teams. Vi felsöker problemet och hoppas på att hitta en lösning inom kort. Tills dess når ni som är drabbade er kalender som vanligt via Outlook.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppgradering av domänkontrollant
/i Planerade åtgärder /av Jan PetterssonTorsdag den 19/11 mellan kl. 06:00-11:00 kommer det att ske ett byte av en domänkontrollant för UMU. Det kommer att påverka inloggningstider och DNS-uppslag. Detta kommer framförallt att påverka de som sitter på campus eller uppkopplade via VPN.
Senast kl. 11:00 kommer inloggningen att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning på domänkontrollant
/i Planerade åtgärder /av Jan PetterssonAlla domänkontrollanter fungerar nu normalt. Och tidigare eventuella inloggningsproblem skall vara lösta.
Pågående driftstörning på domänkontrollant för UMU
/i Driftstörningar /av Jan PetterssonVi har just nu en driftstörning på en av domänkontrollanterna. Det innebär att inloggningen kan gå långsammare än vanligt eller inte fungera alls. Kontrollera att du har angett fler än DNS på din dator om det inte går att logga in mot AD.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 10:00
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering i UmU Play
/i Planerade åtgärder /av Ulrik Sandgren12/11 kl 19.00 – 13/11 kl 05.00 samt 17/11 kl 21.00 – 24.00 kommer UmU Play att påverkas av uppdateringar. Under dessa perioder kommer systemet att var tillgängligt men responstiderna kan vara längre än normalt.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i Kaltura Capture
/i Driftstörningar /av Ulrik SandgrenVi har just nu en driftstörning med Kaltura Capture version 4.2.110. Det innebär att uppladdning av filmer från programmet inte fungerar.
Det går att komma runt problemet genom att installera en äldre version
Windows: https://cdnapisec.kaltura.com/content/static/classroom/v4.2.83/KalturaCapture_4.2.83.msi
OSX: https://cdnapisec.kaltura.com/content/static/classroom/v4.2.83/KalturaCapture_4.2.83.dmg
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering av inloggningstjänsten, tisdag 10/11, från kl. 7 till kl. 9
/i Administrativa system, Cambro, Ladok, Moodle, Planerade åtgärder, Student, Universitetskonto, www.umu.se /av Britta LöfvenbergTisdagen den 10/11 mellan kl. 7.00 och ca kl. 9.00 sker ett underhåll av inloggningstjänsten som används för system med central inloggning, dvs. där du loggar in med ditt Umu-id. Mindre störningar kan förekomma.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i minbackup / crashplan
/i Planerade åtgärder /av Mikael Sehlstedtminbackup / crashplan fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning i minbackup / crashplan
/i Driftstörningar /av Mikael SehlstedtVi har fortfarande en driftstörning i minbackup, Det innebär att en backup destination inte finns i klienten, och det går inte att återläsa från den.
Det går bra att återläsa från den andra destinationen.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan 10:00 fredag 6/11. (i morgon )
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se