Pågående driftstörning i Pass

Vi har just nu en driftstörning i PASS. Det innebär att det inte går att logga in i PASS.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan måndag 2020-12-14 kl 11:00.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i Pass

Vi har just nu en driftstörning i PASS. Det innebär att det inte går att logga in i PASS.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan måndag 2020-12-14 kl 08:00.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i PASS

Vi har just nu en driftstörning i PASS. Det innebär att logga in i PASS..

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information kl 14.00.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i PASS

Vi har just nu en driftstörning i PASS. Det innebär att det inte går att logga in i PASS.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information. Innan kl. 11:00

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Problem med automatisk vidarebefordran i studenternas e-postkonton i Office 365

Under perioden 1-8 december har funktionen för automatisk vidarebefordran (forward) för studenter i Microsofts Office 365 e-post inte fungerat.

Detta innebär att om du som student har valt inställningen automatiskt vidarebefordran för dina mejl under denna period så ligger de kvar i din inkorg. För att vidarebefordra dessa mejl behöver du logga in i din O365-inkorg och manuellt vidarebefordra din e-post.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Ny akut driftsättning av Kurosawa efter inloggningsproblem

Nya användare av Kurosawa (kursadministrations-system) har haft problem med att logg in!
Vi kommer därför med kort varsel att driftsätta en ny version av Kurosawa idag måndag 7:e december kl 16:00. Systemet bör vara åter i drift inom en halvtimme. Hör av er till service desk om problemen kvarstår efter det.

Problem med Umu-kort åtgärdat

Problemet som vissa personer har haft med att ta sig in i lokaler är nu åtgärdat.

Åtgärdad driftstörning i inloggningstjänsten

Inloggningstjänsten fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i inloggningssystemet

Vi har just nu en driftstörning som påverkar inloggning till flertalet Umu-system.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 14.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Problem med vissa Umu-kort

Vi har just nu problem med en del Umu-kort som innebär att vissa personer inte tar sig in i lokaler som de har behörighet till.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 16 imorgon, 3 december. Om du har problem att ta dig in i lokaler kan du ta kontakt med Infocenter som kan hjälpa till.  https://www.umu.se/kontakta-oss/