Under perioden 1-8 december har funktionen för automatisk vidarebefordran (forward) för studenter i Microsofts Office 365 e-post inte fungerat.
Detta innebär att om du som student har valt inställningen automatiskt vidarebefordran för dina mejl under denna period så ligger de kvar i din inkorg. För att vidarebefordra dessa mejl behöver du logga in i din O365-inkorg och manuellt vidarebefordra din e-post.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i Pass
/i Administrativa system, Driftstörningar /av Einar HillbomVi har just nu en driftstörning i PASS. Det innebär att det inte går att logga in i PASS.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan måndag 2020-12-14 kl 11:00.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i Pass
/i Administrativa system, Driftstörningar /av Einar HillbomVi har just nu en driftstörning i PASS. Det innebär att det inte går att logga in i PASS.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan måndag 2020-12-14 kl 08:00.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i PASS
/i Driftstörningar /av Simon JohanssonVi har just nu en driftstörning i PASS. Det innebär att logga in i PASS..
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information kl 14.00.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i PASS
/i Driftstörningar /av Jan PetterssonVi har just nu en driftstörning i PASS. Det innebär att det inte går att logga in i PASS.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information. Innan kl. 11:00
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Problem med automatisk vidarebefordran i studenternas e-postkonton i Office 365
/i Driftstörningar, E-post, Microsoft 365, Student /av Britta LöfvenbergUnder perioden 1-8 december har funktionen för automatisk vidarebefordran (forward) för studenter i Microsofts Office 365 e-post inte fungerat.
Detta innebär att om du som student har valt inställningen automatiskt vidarebefordran för dina mejl under denna period så ligger de kvar i din inkorg. För att vidarebefordra dessa mejl behöver du logga in i din O365-inkorg och manuellt vidarebefordra din e-post.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Ny akut driftsättning av Kurosawa efter inloggningsproblem
/i Planerade åtgärder /av thskosbloggNya användare av Kurosawa (kursadministrations-system) har haft problem med att logg in!
Vi kommer därför med kort varsel att driftsätta en ny version av Kurosawa idag måndag 7:e december kl 16:00. Systemet bör vara åter i drift inom en halvtimme. Hör av er till service desk om problemen kvarstår efter det.
Problem med Umu-kort åtgärdat
/i Driftstörningar /av Britta LöfvenbergProblemet som vissa personer har haft med att ta sig in i lokaler är nu åtgärdat.
Åtgärdad driftstörning i inloggningstjänsten
/i Aurora, Driftstörningar, Personaladministration, Universitetskonto, www.umu.se /av Britta LöfvenbergInloggningstjänsten fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning i inloggningssystemet
/i Administrativa system, Cambro, Driftstörningar, Moodle, Personaladministration, Universitetskonto, www.umu.se /av Britta LöfvenbergVi har just nu en driftstörning som påverkar inloggning till flertalet Umu-system.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 14.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Problem med vissa Umu-kort
/i Driftstörningar /av Britta LöfvenbergVi har just nu problem med en del Umu-kort som innebär att vissa personer inte tar sig in i lokaler som de har behörighet till.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 16 imorgon, 3 december. Om du har problem att ta dig in i lokaler kan du ta kontakt med Infocenter som kan hjälpa till. https://www.umu.se/kontakta-oss/