Måndagen den 6 februari kl 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.
Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att vara otillgängliga.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad teknisk service på datanätet den 6 februari kl 20-24
/i Canvas, Datanät, eduroam, Planerade åtgärder, Student /av Håkan GustafssonMåndagen den 6 februari kl 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.
Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att vara otillgängliga.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Umu Play
/i Driftstörningar, UmU Play /av anshen02bloggUndertextning fungerar nu normalt.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Åtgärdad driftstörning i Microsoft 365 tjänster
/i Driftstörningar, Microsoft 365 /av Britta LöfvenbergMicrosoft har meddelat att felet i vissa tjänster i Microsoft 365 är åtgärdat, men det kan ta ett tag innan det fungerar för alla.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning för undertextning i Umu Play
/i Driftstörningar, UmU Play /av anshen02bloggVi har just nu en driftstörning i Umu Play. Störningen innebär att det inte går att skapa autogenererad undertextning. Vad vi vet fungerar Umu Play normalt förutom just autogenereringen av undertexter. (Redan skapade undertexter påverkas inte).
Sunet arbetar med att lösa problemet och vi återkommer med information på den här sidan när Sunet har åtgärdat problemet. Det finns tyvärr ingen prognos.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning i flera tjänster i Microsoft 365
/i Driftstörningar, E-post, Microsoft 365 /av Elin SköldVi har just nu en driftstörning i Microsoft 365. Det innebär att det kan vara svårt att komma åt vissa tjänster till exempel Teams, Sharepoint, Outlook och OneDrive.
Microsoft arbetar med att lösa problemet och vi återkommer med mer information när vi vet mer.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Åtgärdad driftstörning i interna certifikat.
/i Planerade åtgärder /av Mikael SehlstedtVår certifkat server för AD är fungerande, Inloggningar med tex yubikey fungerar nu igen.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning i interna certifikat
/i Driftstörningar /av Mikael SehlstedtVi har just nu en driftstörning i vår certifikat server för AD Det kan påverka inloggningar och liknande funktioner där certifikat nyttjas.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information. 09:00
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Åtgärdad driftstörning hos Telia
/i Driftstörningar, Skype för företag /av Mikael SehlstedtDriftstörningen hos Telia är åtgärdad, men det kan finnas kvar störningar som påverkar telefoni, skype, teams och mobil.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning hos Telia
/i Driftstörningar, Skype för företag /av Mikael SehlstedtTelia har just nu en driftstörning som påverkar telefoni, skype, teams och mobil Det innebär att det kan vara problem att ringa
Telia arbetar med att lösa problemet och vi återkommer med mer information innan 17:00
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Planerad uppdatering av Primula och PASS, tisdag 24 januari, kl 07.00-08.00
/i Administrativa system, Planerade åtgärder /av Ann-Britt TyrbroTisdag morgon kl 07.00-08.00 den 24/1-23 kommer Primula och PASS att påverkas av en uppdatering. Under denna tid kommer Primula och PASS inte att kunna användas.
Efter kl 08.00 kommer Primula och PASS att fungera normalt igen.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk