Planerat servicearbete i Primula och PASS, torsdag 19 oktober kl. 06.00 – 08.00

Torsdag den 19/10 kommer Primula och PASS att påverkas av servicearbete.  Under större delen av denna tidsperiod (kl. 06.00 – 08.00) kommer Primula och PASS att vara otillgänglig.

Efter kl. 08.00 kommer PASS att fungera som vanligt igen och Primula efter installation av ny klient (version 12.5).

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Åtgärdad driftstörning i växeltelefonin

Växeltelefonin fungerar nu normalt och det går att nå våra centrala nummer.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning i växeltelefonin

Vi har just nu en driftstörning för inkommande samtal till nummer i vår växellösning. Exempelvis till växel 7865000 och servicedesk 78663000. Det innebär att det inte går att ringa in till dessa centrala nummer.

Vi har felanmält till leverantören och återkommer med mer information innan klockan 13.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad teknisk service på datanätet den 11 oktober kl 17-24

Onsdagen den 11 oktober kl 17.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.

Arbetet berör vissa centrala tjänster som under servicetiden delvis kommer att vara otillgängliga.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i umu-print

umu-print fungerar nu normalt, det ska nu gå att använda tjänsten som vanligt igen.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning i umu-print

Vi har just nu en driftstörning i webbtjänsten för umu-print. Det innebär att det ej går att skriva ut via umu-prints webbtjänst för tillfället.

Vi har lokaliserat problemet och vi arbetar med att lösa problemet och hoppas att lösa det inom kort.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad uppdatering i Raindance, onsdag 27/9 från kl 09

Onsdag den 27/9 kl 09 påbörjas en versionsuppdatering av ekonomisystemet Raindance och systemet kommer då att vara otillgängligt. Raindance förväntas vara i drift igen under eftermiddagen.

Vid frågor kontakta Ekonomiadministrationen
raindance@umu.se

Planerad teknisk service på datanätet den 2 oktober kl 20-24

Måndagen den 2 oktober kl 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.

Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att vara otillgängliga.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se

Planerad arbete med inloggningstjänsten, fredag 22/9 kl. 07.00-08.00

Fredag den 22/9 kommer inloggningstjänsten för universitetet att påverkas av ett certifikatbyte. Någon gång under denna period kommer inloggningstjänsten att vara oåtkomlig under en minut när tjänsten startas om. Kommer du inte åt inloggningen vänta någon minut och pröva igen.

Efter 08.00 kommer tjänsten att fungera normalt igen.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Åtgärdad driftstörning i administrationsverktyget Mina inställningar

Administrationsverktyget Mina inställningar (Settings) fungerar nu normalt.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk