Fredag 16/12 kommer din digitala plånbok att uppdateras. Uppdateringen kommer att lösa de tidigare problem funnits kring att ditt saldo inte visas korrekt vid skrivaren samt att det inte dragits några pengar för ditt användande från ditt PayEx-konto.
Från kl 8.00 kommer din digitala plånbok att återgå till normal drift.Det innebär att om du vill skanna, kopiera eller skriva ut behöver du ha ett aktivt PayEx-konto med pengar insatta för att kunna använda tjänsten.
Har du frågor? Kontakta Infocenter
www.infocenter.umu.se
Fortsatt driftstörning i Copyprint
/i Driftstörningar, Skrivartjänsten /av Erik GöthesonVi har just nu en driftstörning i Copyprint. Det innebär att det är problem att skriva ut för dig som använder tjänsten.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast 09.15
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i CopyPrint
/i Driftstörningar, Skrivartjänsten, Student /av Anja AxelssonVi har just nu en driftstörning i copyprint. Det innebär att det är problem att skriva ut för dig som använder tjänsten.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 17.00
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerat arbete med klienthanteringstjänsten, måndag 9/1, från kl 08:00 till kl 12:00
/i Klienthanteringstjänsten, Planerade åtgärder /av Tomas LövlingMåndag 9 januari kommer klienthanteringstjänsten att vara otillgänglig från kl 08:00 på grund av arbete med uppdatering av server. Under denna period kommer inte installation/ominstallation av datorer fungera för er som använder tjänsten.
Efter 12:00 kommer klienthanteringstjänsten att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i redaktörsgränsnittet för Aurora
/i Aurora, Driftstörningar /av Magnus ErikssonVi har just nu en driftstörning i Auroras redaktörsgränsnittet för EPiServer. Det innebär att det för närvarande inte går att redigera/skapa sidor i EPiServer Aurora.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i CopyPrint
/i Skrivartjänsten, Student /av Anja AxelssonCopyPrint fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning i CopyPrint
/i Driftstörningar, Skrivartjänsten /av Håkan GustafssonFör närvarande har vi driftstörning i CopyPrint tjänsten, felsökning pågår.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerat avbrott på trådlösa nätet den 21 december mellan kl. 20.00–24.00
/i Datanät, eduroam, Planerade åtgärder /av Håkan GustafssonOnsdagen den 21 december mellan kl 20.00–24.00 kommer vi att utföra underhållsarbete på trådlösa näten UmU wlan och eduroam.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerat avbrott på trådlösa nätet UmU wlan den 18 december mellan kl. 18.00–19.00
/i Datanät, Planerade åtgärder /av Håkan GustafssonSöndagen den 18 december mellan kl 18.00–19.00 kommer vi att utföra underhållsarbete på trådlösa nätet UmU wlan, eduroam berörs inte av arbetet.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad driftsättning av din digitala plånbok (PayEx), fredag16/12, kl 8.00
/i Planerade åtgärder, Skrivartjänsten, Student /av Anja AxelssonFredag 16/12 kommer din digitala plånbok att uppdateras. Uppdateringen kommer att lösa de tidigare problem funnits kring att ditt saldo inte visas korrekt vid skrivaren samt att det inte dragits några pengar för ditt användande från ditt PayEx-konto.
Från kl 8.00 kommer din digitala plånbok att återgå till normal drift.Det innebär att om du vill skanna, kopiera eller skriva ut behöver du ha ett aktivt PayEx-konto med pengar insatta för att kunna använda tjänsten.
Har du frågor? Kontakta Infocenter
www.infocenter.umu.se
Åtgärdad driftstörning rörande inloggning med Umu-id
/i Cambro, Driftstörningar, ServiceDesk, Studentportalen, Wisum /av Jan PetterssonInloggning med Umu-id fungerar nu mot alla tjänster igen.
Vi fortsätter utreda orsaken till inloggningsproblem så det inte skall uppstå igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se