Åtgärdad driftstörning i Auroras sökfunktion

Sökfunktionen på www.aurora.umu.se fungerar nu normalt.

Planerad åtgärd i sökfunktionen på www.umu.se, idag 13/3, kl. 11 till kl. 12

Idag kl. 11 kommer sökfunktionen som används på www.umu.se att startas om. Mellan kl. 11 och kl. 12 kan det hända att du inte får någon sökträff vid sökning på www.umu.se. Då kan du testa att söka igen lite senare.

Som beskrivits i tidigare driftmeddelande går det just nu inte alls att söka på www.aurora, något som eventuellt löses med en omstart.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Fortsatt driftstörning i Auroras sökfunktion

Vi har fortfarande en driftstörning i Auroras sökfunktion. Det innebär att du inte får några träffar när du söker på www.aurora.umu.se.

Auroras sökfunktion på samarbetsytor som ligger under intra.aurora eller projekt.aurora fungerar som vanligt.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information före kl. 15.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad arbete med klienthanteringstjänsten, måndag 20/3, från kl 08:00 till kl 12:00

Måndag 20 mars kommer klienthanteringstjänsten att vara otillgänglig från kl 08:00 på grund av arbete med uppdatering av server. Under denna period kommer inte installation/ominstallation av datorer fungera för er som använder tjänsten.

 

Efter 12:00 kommer klienthanteringstjänsten att fungera normalt igen.

 

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i Auroras sökfunktion

Vi har fortfarande en driftstörning i Auroras sökfunktion. Det innebär att du inte får några träffar när du söker på www.aurora.umu.se.

Auroras sökfunktion på samarbetsytor som ligger under intra.aurora eller projekt.aurora fungerar som vanligt.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information före kl. 10.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i Auroras sökfunktion

Vi har just nu en driftstörning i Auroras sökfunktion. Det innebär att du inte får några träffar när du söker på Aurora.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Raindance

Inloggningen i Raindance fungerar nu normalt igen.

Pågående driftstörning i Raindance

Vi har just nu en driftstörning i Raindance. Det innebär att det inte går att logga in i systemet. Användaren möts av felmeddelandet felaktigt användarnamn eller lösenord.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 10.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad åtgärd i AD-miljön påverkar Dirigenten och Servicedesk, torsdag 9/3, kl 6-7

Torsdag 9/3, kl 6-7 kommer Dirigenten och Servicedesk att påverkas av uppgradering av AD-miljön. Under denna period kan man inte göra förändringar i Dirigenten eller i Servicedesk (tex ändra primär e-postadress för en person, skapa TFID eller ändra lösenord).

Efter kl 7 kommer Dirigenten och Servicedesk att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering av domänkontrollanter onsdag 8/3 & torsdag 9/3 kl. 06-07

Onsdag den 8/3 och  Torsdag den 9/3 mellan kl. 06-07 kommer AD-miljön att påverkas av en uppdatering av hårdvaran. Under denna period kan man tillfälligt bli nekad inloggning eller att inloggning tar längre tid än vanligt. Uppstår detta är det bara att pröva igen.

Efter 07.00 kommer inloggning att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se