Åtgärdad driftstörning i Skypetelefonin

Skypetelefonin fungerar nu normalt igen. TDC har åtgärdat problemet med nätverksanslutningen i deras miljö. Det kan dock uppstå problem med enstaka samtal närmsta timmen.

Pågående driftstörning i Skypetelefonin

Vi har just nu en driftstörning i Skypetelefonin. TDC har problem med en nätverksanslutning vilket påverkar alla ingående och utgående samtal till universitetet.

Mobiltelefoni och rena skypesamtal skall dock fungera som vanligt.

TDC arbetar med att lösa problemet och hoppas att det är löst inom kort.

Vi återkommer med mer information innan 15:00

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning: Inkommande och utgående samtal

Vi har just nu en driftstörning på inkommande och utgående samtal.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information klockan 14:00

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i passagesystemet

Passagesystemet fungerar nu normalt.

Om du fortfarande upplever problem: 

  1. Se över giltighetstiden på ditt Umu-kort. Om giltighetstiden har gått ut behöver du uppdatera ditt kort hos Infocenter.
  2. Om giltighetstiden på ditt Umu-kort är OK, men du fortfarande upplever problem, så behöver du felanmäla till Servicedesk.

 

Pågående driftstörning i passagesystemet

Vi har just nu en driftstörning i passagesystemet. Det innebär att vissa användare inte kan använda sitt Umu-kort för att komma in genom vissa dörrar.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information kl 11.00

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i passagesystemet

Passagesystemet fungerar nu normalt.

Fortsatt driftstörning i passagesystemet

Vi har just nu en driftstörning i passagesystemet. Det innebär att vissa användare inte kan använda sitt Umu-kort för att komma in genom vissa dörrar.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 9.00 på måndag morgon.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i passagesystemet

Vi har just nu en driftstörning i passagesystemet. Det innebär att vissa användare inte kan använda sitt Umu-kort för att komma in genom vissa dörrar.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information kl 16.00

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerat avbrott på datanätet måndagen den 4 december, kl. 20.00–24.00. Alla IT-tjänster kommer att beröras

Måndagen den 4 december mellan kl 20.00–24.00 kommer vi att utföra underhåll och servicearbete både på det fasta och trådlösa datanätet. Arbetet innebär att vi förbättrar tillgängligheten och minskar risken för framtida störningar.

Alla IT-tjänster kommer att beröras.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i Infoglue, torsdag 23 november, från kl. 5 till kl. 8

Torsdag den 23 november mellan kl.5 och kl.8 kommer webbpubliceringssystemet Infoglue att uppdateras. Under denna period kommer du inte att kunna logga in eller jobba i systemet (editorn). Efter kl. 8.00 kommer Infoglue att fungera normalt igen.

På sidan http://webbpublicering.umu.se/om/uppdateringar kan du läsa mer om vilka uppdateringar som följer med denna gång.

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se