Planerad teknisk service på datanätet den 5 maj kl 18-24

Måndagen den 5 maj kl 18.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.

Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att vara otillgängliga.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.umu.se/servicedesk/

Åtgärdad driftstörning www.umu.se/student

www.umu.se/student fungerar nu normalt.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning med inloggningen på www.umu.se/student

Vi har just nu en driftstörning med inloggningen på www.umu.se/student. Det innebär att det inte går att logga in.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Varbi, begränsat åtkomst till Diariet p.g.a. planerad underhåll

Under tisdagen 15-april kommer Diariesystemet (W3D3) att vara otillgängligt för Varbianvändare p.g.a. planerad underhållsarbete. Underhållsarbetet startar kl. 08:00 och systemet blir åter i drift kl. 08:00 på onsdag den 16-april.

Planerad uppdatering WebSql den 16 april kl 08-14

Onsdangen den 16 april kl 08:00 – 14:00 kommer uppdatering av WebSql produktionsmiljö utföras. OS och SQL kommer att uppgraderas. Under denna period kommer webbplatser på denna miljö vara otillgängliga.

Efter 14:00 den 16/4 kommer tjänsten att fungera normalt igen.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad underhåll av Diariet (W3D3)

Fr.o.m. kl. 08:00 på tisdag 15/4 och under resten av dagen kommer diariesystemet (W3D3) att vara otillgängligt p.g.a. underhållsarbete. Under denna perioden kommer systemet att vara otillgängligt. Observera att även kopplingen till Varbi kommer att påverkas av otillgängligheten under perioden.

Systemet är åter i drift kl. 8 på onsdag den 16/4.

Åtgärdad driftstörning vid återställning av MFA

MFA-återställning fungerar nu normalt.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning vid återställning av MFA

Vi har just nu en driftstörning som rör återställning av MFA. Det innebär att det just nu inte går att använda e-legitimation för återställning.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerat arbete med Ladokintegrationen för Canvas och Inspera, tisdag 8 april, från kl 10 till kl 12

Tisdagen den 8 april kommer Ladok LIS-adaptern att påverkas av ett underhållsarbete. Under denna period kommer resultatrapportering att vara pausad. Canvas resultatrapportering visar ett meddelande om detta. Rapportering från Inspera köas upp och skrivs när LIS-adaptern kommer igång igen. Även skapande av aktivitetstillfällen i Inspera och anmälningar på dessa köas upp.

Efter kl 12. kommer Resultatrapporteringen att fungera normalt igen.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Åtgärdad driftstörning i eduSign

EduSign fungerar nu normalt.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk