Lång uppstartstid vid digital salstentamen

Det är för närvarande en driftstörning hos Inspera som påverkar uppstartstiden av Safe Exam Browser vid digital salstentamen. Det kan just nu ta upp till 5 minuter innan din tentamen öppnas. Vi återkommer med uppdaterad information när driftstörningen är åtgärdad.

Long startup time during digital exams
There is currently a service disruption affecting Inspera, which impacts the startup time of Safe Exam Browser during digital exams. It may currently take up to 5 minutes before your exam opens. We will provide updated information as soon as the issue has been resolved.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerat arbete med Skyddade Dokument, Tisdag 23/9-25, 08:00-16:00

Tisdag 23/9-25 kommer Skyddade Dokument att påverkas av ett servicearbete. Under denna tidsperiod kommer Skyddade Dokument helt eller delvis att ligga nere.

Efter 16:00 kommer Skyddade Dokument att fungera normalt igen.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Inställt planerat arbete med Skyddade Dokument, Tisdag 16/9-25, 08:00-16:00

Det tidigare planerade arbetet med Skyddade dokument är inställt.

(Tisdag 16/9-25 kommer Skyddade Dokument att påverkas av ett servicearbete.)

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Åtgärdad driftstörning i Grupphantering

Verktyget Grupphantering (https://administrationsverktyg.umu.se/Grupp) fungerar nu normalt.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning i Grupphantering

Vi har fortfarande en driftstörning i det administrativa verktyget Grupphantering (https://administrationsverktyg.umu.se/Grupp). Det innebär att kan vara problem att logga in i systemet.

Behöver du hjälp att hantera en grupp kan du tillsvidare höra av dig via Servicedesk.

Vi återkommer med mer information senast måndag kl. 13.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning i Grupphantering

Vi har just nu en driftstörning i det administrativa verktyget Grupphantering (https://administrationsverktyg.umu.se/Grupp). Det innebär att kan vara problem att logga in i systemet.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast fredag kl. 11.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Åtgärdad driftstörning för umu.se

Umu.se fungerar nu normalt. 

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning på umu.se påverkar menyn

Vi har just nu en driftstörning på umu.se. Det innebär att den så kallade hamburgermenyn just nu inte fungerar som den ska.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Inställt planerat arbete med Skyddade Dokument, Tisdag 2/9-25, 08:00-16:00

Det tidigare planerade arbetet med Skyddade dokument är inställt. Tisdag 2/9-25 kommer Skyddade Dokument att påverkas av ett servicearbete. Under denna tidsperiod kommer Skyddade Dokument helt eller delvis att ligga nere.

Efter 16:00 kommer Skyddade Dokument att fungera normalt igen.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerat arbete med Skyddade Dokument, Tisdag 2/9-25, 08:00-16:00

Tisdag 2/9-25 kommer Skyddade Dokument att påverkas av ett servicearbete. Under denna tidsperiod kommer Skyddade Dokument helt eller delvis att ligga nere.

Efter 16:00 kommer Skyddade Dokument att fungera normalt igen.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk