Åtgärdad driftstörning aurora.umu.se

Aurora.umu.se fungerar nu normalt.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning aurora.umu.se

Vi har just nu en driftstörning på aurora.umu.se. Det innebär att man inte kan nå aurora.umu.se.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Ny länk för inloggning i Raindance

Raindance fungerar nu normalt. Du loggar numera in via ditt Umu-id och MFA krävs. Den nya länken för inloggning är: https://umu.rdsaas.se/rp/SSO/Saml

Om du har en genväg till Raindance, tänk på att uppdatera med den nya länken.

Har du problem med inloggning (men kan ditt UMU-id och lösenord), kontakta rd-anvandare.ea@umu.se

Vid övriga frågor kontakta Servicedeskwww.umu.se/servicedesk

Planerad åtgärd i Raindance, torsdag 14/3 kl 12-13

Den 14 mars kl 12 är Raindance otillgängligt i cirka en timme. Efter detta loggar du in/signerar med ditt UMU-id (och tillhörande lösenord) istället för det treställiga användarnamnet och det specifika Raindance-lösenordet. MFA kommer att krävas vid inloggning.

Har du problem med inloggning (men kan ditt UMU-id och lösenord), kontakta rd-anvandare.ea@umu.se

Vid övriga frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Åtgärdad driftstörning i Umu play

Nu är driftstörningen i UmU Play åtgärdad.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Driftstörning i UmU Play

Leverantörens uppskattning är att tjänsten kommer att vara tillgänglig igen är kl. 13.00.

Återkommer med information kl. 13:00.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Driftstörning i UmU Play

Vi har just nu en driftstörning i Umu play gör att tjänsten inte alls är kontaktbar. Mer info kommer inom kort.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad service i Primula och PASS, lördag 2 mars , från kl. 08.00 till kl. 16.00

Så gott som hela lördag den 2 mars 2024 kommer Primula och PASS att påverkas av servicearbete.

Under större delen av denna dag (kl. 08.00 – 16.00) kommer Primula och PASS att vara otillgänglig.

Efter kl. 16.00  kommer Primula och PASS att fungera normalt igen.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad uppdatering i inloggningstjänsten, onsdag 28/2 från kl. 06.00 till kl. 07.30

Imorgon, onsdag den 28:e februari, mellan kl. 6 och 7.30 kan den centrala inloggningstjänsten ADFS påverkas av korta avbrott på grund av en uppdatering. Om du vill veta mer om förändringarna som kommer med uppdateringen kan du läsa här: https://www.aurora.umu.se/nyheter/2024/nytt-utseende-vid-inloggning/.

Efter klockan 07.30 kommer inloggningen att fungera normalt igen. Om du ändå skulle uppleva problem med inloggning till något system eller har frågor kan du kontakta vår Servicedesk på www.umu.se/servicedesk.



Tomorrow, Wednesday, February 28th, between 6:00 AM and 7:30 AM, the central login service may experience brief interruptions due to an update. If you want to learn more about the changes that come with the update, you can read about them here: https://www.aurora.umu.se/en/news/2024/nytt-utseende-vid-inloggning/.

After 07:30 AM, login functionality will return to normal. If you still encounter any issues with logging into any system or have questions, feel free to contact our Servicedesk at www.umu.se/servicedesk.

Planerad teknisk service på datanätet den 4 mars kl 18-24

Måndagen den 4 mars kl 18.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.

Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att vara otillgängliga.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.umu.se/servicedesk/