På onsdag 5/5 från kl 17.00 kommer Primula och PASS att påverkas av en större uppdatering. Under denna period kan Primula och PASS vara otillgängliga.
Primula och PASS is closed , 5/5-2021 , 17.00 – 19.00.
Efter kl 19.00 kommer PASS att fungera som vanligt igen och
Primula efter installation av ny klient!
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Planerad uppdatering i Primula och PASS, onsdag 5/5, från kl 17.00 till kl 19.00
/i Administrativa system, Planerade åtgärder /av Ann-Britt TyrbroPå onsdag 5/5 från kl 17.00 kommer Primula och PASS att påverkas av en större uppdatering. Under denna period kan Primula och PASS vara otillgängliga.
Primula och PASS is closed , 5/5-2021 , 17.00 – 19.00.
Efter kl 19.00 kommer PASS att fungera som vanligt igen och
Primula efter installation av ny klient!
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Planerad uppdatering i integrationsplattformen, tisdag 4/5, från kl. 7 till 10.30
/i Administrativa system, Kardia, Kursadministration, Personaladministration, Student, Universitetskonto /av Britta LöfvenbergPå tisdag 4/5 kl. 7.00 kommer integrationsplattformen Kardia att påverkas av en uppdatering. Det innebär att system och tjänster som använder Kardia kan vara otillgängliga eller så kan användare av dessa system uppleva en viss fördröjning innan ändringar slår igenom.
Följande tjänster och system påverkas:
Efter kl. 10.30 kommer integrationsplattformen att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Planerad uppdatering i Cambro, tisdag 4/5, från kl 06.00 till kl 08.00
/i Cambro /av Ulrik SandgrenTisdag 4/5 kommer Cambro att påverkas av en systemuppdatering. Under denna period kommer Cambro inte att vara tillgängligt.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Planerad uppdatering i av Skyddade Dokument databas, 5/5-21, 0830-1600
/i Planerade åtgärder /av Daniel Karlsson5/5-21 kommer Skyddade Dokument att påverkas av långsammare svarstider pga uppgradering av Databasen. Man kommer att minska antalet databaser på servern så att framtida uppgraderingar ska gå snabbare. Under denna period kommer svarstiderna i Skyddade Dokument att bli längre.
Efter 1600 5/5-21 kommer Skyddade Dokument att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning i Umu Play
/i Driftstörningar /av Ulrik SandgrenVi har just nu en driftstörning i Umu Play.
Leverantören arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Åtgärdad driftstörning i Teams
/i Office 365, Student /av Anja AxelssonTeams fungerar nu normalt. Om du fortfarande upplever problem så rekommenderar vi en omstart av Teams.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning i Teams
/i Driftstörningar, Office 365, Student /av Anja AxelssonVi har just nu en driftstörning i Teams Det innebär att en del användare kan ha svårt att komma åt tjänsten, men det kan även förekomma störningar under användning av tjänsten.
Microsoft arbetar med att lösa problemet. Mer information kommer senast kl 16.00.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Studieplansverktyget (Valwebben): Driftsstopp den 29/4 kl 08:00-08:15
/i Planerade åtgärder /av thskosbloggDriftsmiljön för Studieplansverktyget (Valwebben) behöver startas om vilket medför ett kortare driftstopp på upp till 15 minuter.
Planerad teknisk service på datanätet den 3 maj kl 20-24
/i Datanät, eduroam, Planerade åtgärder, Student /av Håkan GustafssonMåndagen den 3 maj kl 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.
Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att bli otillgängliga.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering av Flexite, onsdag 28/4, kl. 8.00-15.00
/i Planerade åtgärder /av Jan PetterssonOnsdag den 28/4 kommer ärendehanteringssystemet Flexite att påverkas av en uppdatering hos leverantören. Under denna period kommer du inte att kunna logga in och hantera ärenden..
Efter 15.00 kommer Flexite att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk