Åtgärdad driftstörning umu.se

umu.se fungerar nu normalt.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Åtgärdad driftstörning i Canvas

Canvas fungerar nu normalt.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning i Canvas

Vi har just nu en driftstörning i inloggningen för Canvas. Det innebär att inloggningen inte kan nås via canvas.umu.se. Användare med Umu-id kan nå Canvas på URL: https://canvas.umu.se/login/saml och gästanvändare på https://canvas.umu.se/login/canvas

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning umu.se

Vi har just nu en driftstörning på umu.se. Det innebär att det kan vara svårt att nå www.umu.se och att logga in på exempelvis studentwebben.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad uppdatering i Zoom & Umu Play, från 8/4 till 10/4

Från fredag den 8/4 kl 17:00 till och med söndag den 10/4 kl 21:00 kommer Zoom och Umu Play att påverkas av ett servicearbete. Under detta intervall kan periodvisa störningar förekomma i tjänsterna.

Efter söndag kl 21:00 kommer Zoom och Umu Play att fungera normalt igen.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Löst, pågående störningar i central infrastruktur

Problemet är löst och systemen fungerar nu normalt igen.

Pågående störningar i central infrastruktur

Vi har för närvarande störningar i den centrala IT infrastrukturen, felsökning pågår.

Planerad uppdatering i Primula och PASS, tisdag 5 april, från kl 07.00-12.00

Tisdag förmiddag den 5/4-22 kommer Primula och PASS att påverkas av en större uppdatering.  Under denna tidsperiod kommer Primula och PASS inte att kunna användas.

Efter kl 12.00 kommer Primula och PASS att fungera igen.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad teknisk service på datanätet den 4 april kl 20-24

Måndagen den 4 april kl 20.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.

Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att vara otillgängliga.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se

Planerad arbete i klienthanteringstjänsten,onsdag 30/3, från kl 08:00 till kl 16:30.

Onsdag 30 mars kommer klienthanteringstjänsten att vara otillgänglig från kl 08:00 på grund av servicearbete med server. Under denna period kommer inte programinstallation och installation/ominstallation av datorer fungera för er som använder tjänsten.

Efter 16:30 kommer klienthanteringstjänsten att fungera normalt igen.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk