På torsdag 21 april kommer ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus att uppdateras mellan kl 18 till 21. Under denna period kan du inte logga in i systemet eller lägga ärenden via Servicedesk Portalen, https://www.servicedesk.its.umu.se.
Efter kl 21 kommer ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering i ärendehanteringen, torsdag 21 april, från kl 18 till 21
/i Planerade åtgärder, ServiceDesk /av Jonas SundströmPå torsdag 21 april kommer ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus att uppdateras mellan kl 18 till 21. Under denna period kan du inte logga in i systemet eller lägga ärenden via Servicedesk Portalen, https://www.servicedesk.its.umu.se.
Efter kl 21 kommer ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Infoglue-editorn
/i Driftstörningar, InfoGlue /av Britta LöfvenbergWebbpubliceringsverktyget Infoglue fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning i Infoglue-editorn
/i Driftstörningar, InfoGlue /av Britta LöfvenbergVi har just nu en driftstörning i webbpubliceringsverktyget Infoglue. Det innebär att det just nu inte går att arbeta i editorn.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information före kl. 10.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i ITS-Cloud, SAN och Vmware
/i Driftstörningar, Virtuellasystemet /av Mikael SehlstedtITS-Cloud, SAN och Vmware fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning i ITS-Cloud, SAN och Vmware som drabbar flera system
/i Driftstörningar, Virtuellasystemet /av Mikael SehlstedtVi har fortfarande en driftstörning i vårt lagrings nät och det virtuella systemet. Det innebär att vissa tjänster kan vara borta en stund eller längre.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan 18:00 idag.
Pågående driftstörning i ITS-Cloud, SAN och Vmware som drabbar flera system
/i Driftstörningar, Virtuellasystemet /av Mikael SehlstedtVi har just nu en driftstörning i vårt lagrings nät och det virtuella systemet. Det innebär att vissa tjänster kan vara borta en stund eller längre.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan 15:00 idag.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Slutförd – Planerad uppgradering av Lync till Skype
/i Planerade åtgärder, Skype för företag /av Jan PetterssonUppgraderingen av Lync till Skype for Business är nu slutförd.
Vi återkommer med mer information om vilka nya funktioner som ni kan använda. Bland annat finns nu funktionalitet för att söka efter Skype-kontakter.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)
/i Driftstörningar, Skrivartjänsten /av Mikael JonassonVi har just nu en driftstörning i ”Follow me print” (copyprint.umu.se). Det innebär att det kan vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst. Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information, senast kl 13.
Har du frågor?
Kontakta Servicedesk www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning
/i Driftstörningar, www.umu.se /av Mikael Sehlstedtwww.umu.se fungerar nu normalt. vi ber om ursäkt för om det orsakat problem.
Pågående driftstörning i flera system
/i Aurora, Driftstörningar, www.umu.se /av Mikael SehlstedtVi har just nu en driftstörning som drabbar flera system, bland annat umu.se och Aurora.umu.se
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information Innan 22:00
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se