Planerat arbete med klienthanteringstjänsten, måndag 11/4, från kl 08:00 till kl 12:00

Måndag 11 april kommer klienthanteringstjänsten att vara otillgänglig från kl 08:00 på grund av arbete med uppdatering av server. Under denna period kommer inte softwarecenter att fungera, inte heller installation/ominstallation av datorer för er som använder tjänsten.

Efter 12:00 kommer klienthanteringstjänsten att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i www.servicedesk.its.umu.se, Dirigenten samt synkroniseringstjänsten, tisdag, 5/4, från 09.00-13.00

Tisdag, 5/4 kommer www.servicedesk.its.umu.se, Dirigenten samt synkoniseringstjänsten att påverkas av en uppdatering. Det innebär att system och tjänster som använder synkroniseringstjänsten kommer uppleva en viss fördröjning innan förändringar går igenom. Under denna period fungerar det att lägga supportärenden i Servicedesk.

Följande tjänster och funktioner är inte tillgängliga;

    • Hantera kursgrupper
    • Skapa kurssajter i Cambro och Moodle
    • Administrera Skypebeställningar
    • Hantera UmU-kort
    • Hantera Filyta
    • Skapa gästkonton
    • Beställning av VPN
    • Aktivering av studentkonton
    • Byte av primär e-post för studenter
    • Använda Dirigenten

Efter kl 13.00 kommer dessa tjänster att fungera normalt igen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se

Cambro: Planerad uppdatering tisdag 5/4, kl 05-08

Tisdagen den 5/4 sker underhåll av Cambro mellan kl 05-08. Under denna period kommer man inte åt systemet.

Tuesday, April 5:th, there will be maintenance on Cambro. This will occur between 05-08. During this period it will not be possible to use the system.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i forskningsdatabasen på www.umu.se

Visning av forskningsprojekt på www.umu.se fungerar nu normalt.

Pågående driftstörning i forskningsdatabasen på www.umu.se

Vi har just nu en driftstörning i forskningsdatabasen på umu-webben. Det innebär att det just nu inte går att visa upp ett specifikt forskningsprojekt. Sökfunktionen och listningar fungerar som vanligt.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information före kl. 13 imorgon fredag.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Raindance

Raindance fungerar nu normalt.

Åtgärdad driftstörning i flertalet system

Följande tjänster fungerar nu normalt:

  • Aurora
  • Samarbetsyta.umu.se
  • Pass
  • Filyta
  • Wisum

 

Pågående driftstörning i flera tjänster

Vi har just nu driftstörningar i flertalet tjänster:

  • Aurora
  • Samarbetsyta.umu.se
  • Pass
  • Filyta
  • Raindance
  • Wisum

Det innebär att det är problem att komma åt dessa tjänster just nu.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 10.00

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning i Follow me print

Follow me print fungerar nu normalt.

Planerat avbrott på datanätet måndagen den 4 april, kl. 22.00–24.00. Alla IT-tjänster kommer att beröras

Måndagen den 4 april mellan kl 22.00–24.00 kommer vi att utföra underhåll och servicearbete både på det fasta och trådlösa datanätet. Arbetet innebär att vi förbättrar tillgängligheten och minskar risken för framtida störningar.

Alla IT-tjänster kommer att beröras.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se