Torsdagen den 8/12 sker underhåll av våra inloggningstjänster (CAS och ADFS) mellan kl 7-7:30. Under denna period kan det vara svårt att logga in i tjänster, alternativt kan du bli utloggad och behöver logga in igen. Detta gäller för tjänster som använder central inloggning. Om du upplever problem så prova att starta om webbläsaren och försök på nytt.
Efter driftsättning har inloggningssidorna fått ny design. Läs mer på Aurora https://www.aurora.umu.se/stod-och-service/it-och-telefoni/inloggningar/ny-design-vid-inloggning/
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Scheduled update of login services (CAS/ADFS)
Thursday 8/12 a maintenance of our login services (CAS and ADFS) is scheduled between 7-7: 30. During this period, it may be difficult to log into the service, alternatively, you may be logged out and need to log in again. This applies to services that use central authentication. If you are experiencing problems, try restarting your browser and try again.
After this maintenance the login pages is redesigned. Read more at Aurora https://www.aurora.umu.se/en/service-and-support/it-and-telephony/inloggningar/new-design-at-login/
Any questions? Contact Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i ITS-CLOUD, det virituella systemet
/i Driftstörningar, Virtuellasystemet /av Mikael SehlstedtITS-CLOUD, det virituella systemet fungerar nu normalt. Man kan hantera virtuella servrar via webbklienten
Pågående driftstörning i ITS-CLOUD, det virtuella systemet.
/i Driftstörningar, Virtuellasystemet /av Mikael SehlstedtVi har just nu en driftstörning i ITS-CLOUD, det virtuella systemet. Det innebär att det inte går att hantera virtuella servrar via webbklienten.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan 10:00 idag.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Uppdatering av CopyPrint klar
/i Skrivartjänsten, Student /av Anja AxelssonUppdateringen av Copyprint är nu klar och tjänsten fungerar nu normalt.
Planerad uppdatering av inloggningstjänsterna (CAS/ADFS), torsdag, 8/12, från kl 7 till kl 7.30
/i Planerade åtgärder, Student, Universitetskonto /av Anja AxelssonTorsdagen den 8/12 sker underhåll av våra inloggningstjänster (CAS och ADFS) mellan kl 7-7:30. Under denna period kan det vara svårt att logga in i tjänster, alternativt kan du bli utloggad och behöver logga in igen. Detta gäller för tjänster som använder central inloggning. Om du upplever problem så prova att starta om webbläsaren och försök på nytt.
Efter driftsättning har inloggningssidorna fått ny design. Läs mer på Aurora https://www.aurora.umu.se/stod-och-service/it-och-telefoni/inloggningar/ny-design-vid-inloggning/
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Scheduled update of login services (CAS/ADFS)
Thursday 8/12 a maintenance of our login services (CAS and ADFS) is scheduled between 7-7: 30. During this period, it may be difficult to log into the service, alternatively, you may be logged out and need to log in again. This applies to services that use central authentication. If you are experiencing problems, try restarting your browser and try again.
After this maintenance the login pages is redesigned. Read more at Aurora https://www.aurora.umu.se/en/service-and-support/it-and-telephony/inloggningar/new-design-at-login/
Any questions? Contact Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Cambro: Planerad uppdatering onsdag 7/12, kl 05-08
/i Cambro, Planerade åtgärder, Student /av Jonas ErikssonOnsdagen den 7/12 sker underhåll av Cambro mellan kl 05-08. Under denna period kommer man inte åt systemet.
Wednesday, December 7:th, there will be maintenance on Cambro. This will occur between 05-08. During this period it will not be possible to use the system.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Löst: Förbindelsen till Skellefteå är nere
/i Datanät, Driftstörningar /av Håkan GustafssonNu är förbindelsen till Skellefteå uppe igen.
/Nätdriften
Förbindelsen till Skellefteå är nere
/i Datanät, Driftstörningar /av Håkan GustafssonUmeå universitets förbindelse till Skellefteå ligger nere. Leverantören arbetar på problemet.
/Nätdriften
Planerad uppdatering i WEB-ISP, torsdag 1 dec, från kl 09.00-11.00
/i Administrativa system, Planerade åtgärder, Student /av Anja AxelssonTorsdag 1 december kommer WEB-ISP att påverkas av planerad uppdatering.Under denna period kan du inte använda systemet.
Efter kl 11.00 kommer tjänsten att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering i CopyPrint, tisdag, 6/12, från kl 09.00-14.00
/i Planerade åtgärder, Skrivartjänsten, Student /av Anja AxelssonTisdag, 6/12 kommer CopyPrint att påverkas av en planerad uppdatering. Under denna period kommer du inte kunna scanna, kopiera eller skriva ut via tjänsten.
Efter kl 14.00 kommer CopyPrint att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering i Aurora, torsdag 1/12 från kl. 5 till kl. 8
/i Aurora, Planerade åtgärder /av Britta LöfvenbergPå torsdag den 1 december mellan kl. 5 och kl. 8 kommer intranätet Aurora att uppdateras. Under den tiden kommer delar av systemet bitvis att vara otillgängligt.
Driftavbrottet påverkar mitt.aurora.umu.se, projekt.aurora.umu.se samt intra.aurora.umu.se. Vi ber om ursäkt för eventuella problem detta orsakar.
Efter kl. 8.00 kommer Aurora att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se