Torsdag 25 april kl 04.00-06.00 kommer Ladok att påverkas av en uppdatering. Under den perioden kan anställda inte arbeta i systemet, och som student kan du inte exempelvis registrera dig, anmäla dig till tentamen eller se dina kurser på studentwebben.
Efter kl 06.00 kommer Ladok att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
On Thursday, April 25, at 04:00-06:00, Ladok will be affected by an update. During this period, staff cannot work in the system, and as a student you may not be able to, for example, register, sign up for an examination or see your courses on the student web.
After 06:00, Ladok will work normally again.
Do you have any questions? Contact Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Zoom
/i Planerade åtgärder /av Ulrik SandgrenInloggningsproblemen i Zoom är nu åtgärdade.
Planerad uppdatering i Ladok torsdag 25/4 kl. 04.00 till kl. 06.00; Ladok update 11 April from 04:00 to 06:00
/i Ladok, Student /av Annica HöglundTorsdag 25 april kl 04.00-06.00 kommer Ladok att påverkas av en uppdatering. Under den perioden kan anställda inte arbeta i systemet, och som student kan du inte exempelvis registrera dig, anmäla dig till tentamen eller se dina kurser på studentwebben.
Efter kl 06.00 kommer Ladok att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
On Thursday, April 25, at 04:00-06:00, Ladok will be affected by an update. During this period, staff cannot work in the system, and as a student you may not be able to, for example, register, sign up for an examination or see your courses on the student web.
After 06:00, Ladok will work normally again.
Do you have any questions? Contact Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad arbete i klienthanteringstjänsten, måndag 6/5, från kl 08:00 till kl 14:00
/i Klienthanteringstjänsten, Planerade åtgärder /av Tomas LövlingMåndag 6 maj kommer klienthanteringstjänsten att vara otillgänglig från kl 08:00 på grund av arbete med uppdatering av server. Under denna period kommer inte installation/ominstallation av datorer fungera för er som använder tjänsten.
Efter 14:00 kommer klienthanteringstjänsten att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i mobiltjänsten
/i Planerade åtgärder /av Jan PetterssonNu fungerar det att ringa sitt eget mobilnummer från Skypeklienten.
Pågående driftstörning i mobiltelefonitjänsten
/i Driftstörningar, Skype för företag /av Jan PetterssonVi har just nu en driftstörning i mobiltjänsten hos Tele2. Det innebär att du inte kan ringa ditt eget mobilnummer hos Tele2 från din Skypeklient. Du får tillbaka en upptagetton istället. Alla andra som försöker ringa numret kommer fram inklusive anställda på UMU som ringer från Skypeklienten.
Vidarekoppling till eget mobilnummer och ring samtidigt fungerar dock som det skall.
Tele2 arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan 16:30.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning i Zoom
/i Driftstörningar /av Ulrik SandgrenVi har just nu en driftstörning i Zoom. Det innebär att det kan vara svårt att logga in i Zoom.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i bemanningsplaneringssystemet BPS
/i Driftstörningar /av Britta LöfvenbergBPS fungerar nu normalt.
Fortsatt driftstörning i bemanningsplaneringssystemet BPS
/i Driftstörningar /av Britta LöfvenbergVi har just nu en driftstörning i bemanningsplaneringssystemet BPS.
Leverantören arbetar med att lösa problemet. Vi återkommer med mer information senast kl. 15.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Fortsatt driftstörning i bemanningsplaneringssystemet BPS
/i Driftstörningar /av Britta LöfvenbergVi har just nu en driftstörning i bemanningsplaneringssystemet BPS.
Leverantören arbetar med att lösa problemet. Vi återkommer med mer information senast imorgon kl. 10.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i spamskyddet
/i Planerade åtgärder /av Jan PetterssonUnder en period idag måndag den 15/4 mellan ca kl. 09:30 och 10:30 har spamskyddet felaktigt detekterat en större mängd brev som skräppost. Vi har nu åtgärdat detta och skickat vidare de mail som felaktigt detekterats som skräppost. Det kan dock finnas kvar mail som varit i gränsland mellan korrekta mail och skräppost. De finns fortfarande kvar i din karantän. Läs igenom notifieringen som du fått från spamskyddet och kontrollera om du fortfarande saknar brev.