Efter gårdagens driftsättning av integrationsplattformen är det fortfarande problem med inkommande trafik från Ladok. Det kan ex. vara information om en registrering på kurs för en student vilket i sin tur kan innebära problem för personen i ex. Canvas.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 14.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
There are issues with incoming traffic from Ladok after a release in the integration platform yesterday. This could affect information such as a student’s registration on a course, which could cause problems for them in Canvas or other platforms.
We are trying to fix the issue and will update you before 2 pm.
If you have questions, contact Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Planerad teknisk service på datanätet den 6 maj kl 18-24
/i Canvas, Datanät, eduroam, Planerade åtgärder, Student /av Håkan GustafssonMåndagen den 6 maj kl 18.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.
Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att vara otillgängliga.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk/
Åtgärdad driftstörning www.umu.se
/i Anställda, www.umu.se /av Magnus Erikssonwww.umu.se fungerar nu normalt.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning www.umu.se
/i Anställda, Driftstörningar, www.umu.se /av Magnus ErikssonVi har just nu en driftstörning i episerver för www.umu.se. Det innebär att redaktörer inte kan spara eller publicera innehåll.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Åtgärdad driftstörning i Canvas.
/i Anställda, Canvas, Driftstörningar, Student /av Jörgen IvarssonNu är driftstörningarna åtgärdade i Canvas.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Planerad teknisk service på datanätet den 8 april kl 18-24
/i Canvas, Datanät, eduroam, Planerade åtgärder, Student /av Håkan GustafssonMåndagen den 8 april kl 18.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.
Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att vara otillgängliga.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk/
Pågående driftstörning i Canvas
/i Anställda, Canvas, Driftstörningar, Student /av Jörgen IvarssonJust nu är det en driftstörning i Canvas som påverkar åtkomsten till tjänsten. Felsökning pågår hos tjänsteleverantören.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk/
Planerad teknisk service på datanätet den 4 april kl 17-21
/i Canvas, Datanät, eduroam, Planerade åtgärder, Student /av Håkan GustafssonTorsdagen den 4 april kl 17.00–21.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.
Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att vara otillgängliga.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk/
Planerad uppdatering av skyddade dokument, Tisdag, 9/4, från kl 9:00 till kl 16:00
/i Skyddade dokument /av Mikael SehlstedtTisdag, 9/4 kommer Skyddade Dokument att påverkas av Säkerhetsuppdateringar. Systemet kan upplevas lite segt.
Efter 16:00 kommer Skyddade Dokument att fungera normalt igen.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Åtgärdad driftstörning i inkommande trafik från Ladok
/i Canvas, Driftstörningar, Ladok, Student /av Britta LöfvenbergInkommande trafik från Ladok fungerar nu normalt.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Incoming traffic from Ladok is now functioning normally.
If you have questions, contact Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning i inkommande trafik från Ladok
/i Canvas, Driftstörningar, Ladok, Student /av Britta LöfvenbergEfter gårdagens driftsättning av integrationsplattformen är det fortfarande problem med inkommande trafik från Ladok. Det kan ex. vara information om en registrering på kurs för en student vilket i sin tur kan innebära problem för personen i ex. Canvas.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 14.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
There are issues with incoming traffic from Ladok after a release in the integration platform yesterday. This could affect information such as a student’s registration on a course, which could cause problems for them in Canvas or other platforms.
We are trying to fix the issue and will update you before 2 pm.
If you have questions, contact Servicedesk
www.umu.se/servicedesk