Nytt phishing-mail

Igår kväll dök det upp ett nytt phishing-mail. Givetvis inget som är skickat från UmU och givetvis inget som någon ska svara på. Bara lögn och bedrägeri.

Vi lägger alla mail som kommer från adressen:
umea.univercitet@umu.se
i IronPorts karantän (=spam-filter).
Vi har dessutom blockerat svars-adressen:
servicemaintainanceupdate2010@ebox.gr
i UmU:s utgående mail-servrar.

———————————————————————————
Bäste användare Umeå universitet webbmail, Detta meddelande är från Umeå universitet uppgraderingen grupp ™ Webbmail center meddelandetjänster användare webbmail. Vi uppdaterar för närvarande vår grundläggande data och e-post center. Vi avbryter alla oanvända Umeå universitet webbmailkonto för att skapa mer utrymme för nya e-post och en snabb och lätt program för att snabbt och enkelt komma åt din e-post.

Du är skyldig att omedelbart kontrollera och uppdatera din e-post som bekräftar din e-post identitet. Detta kommer att skydda din e-post från avslutats under denna övning.

För att bekräfta uppdatera din e-post, Du skall lämna följande uppgifter; Bekräfta din e-postadress nedan identitet Register Namn:

Efternamn:

Användarnamn:

Email Lösenord:

Bekräftat Email Lösenord:

Varning! Umeå universitet Webbmail användare som vägrar att kontrollera och uppdatera sin e-post inom sju dagar efter detta meddelande, Hans / hennes e-postadress kommer att avslutas permanent.

Tack för att du använder Umeå universitet e uppgradering grupp ™ Web mail!

Access Number: 859480KBM

Umeå universitet Management E-post uppgradering grupp ™ Webbmail Center © 2010 Umeå universitet AB Kundservice All Right Reserved

2 Kommentarer
  1. Maria Tauson says:

Hej! Jag har fått ett antal till min egna adress, så jag har fulla headers. Har givetvis klagat hos de som man kan klaga på.

Kommentering är stängd