Planerat arbete med strömförsörjningen den 29/9 kl 14:00-20:00

Akademiska hus gör ett planerat underhållsarbete med högspänningsanläggningen i Universitetsledningshuset den 29/9 kl 14:00-20:00.

Universitetets datorhall i Universitetsledningshuset kommer att påverkas och därför sker följande åtgärd:

• Datorhallen kommer att stängas ned från klockan 14:00 inför det planerade arbetet. Det innebär minskad redundans för centrala IT-tjänster, men bör ej påverka tillgängligheten. Det kan dock bli tillfälliga avbrott när redundansen stängs ned.

Arbetet är planerat så att det ska skapa en så liten påverkan som möjligt på de centrala IT-tjänsterna. Dock innebär arbete med strömförsörjningen alltid risker så störningar kan förekomma.

Arbetet påverkar förutom datorhallen även den vanliga strömförsörjningen i vissa andra hus under denna tid. Akademiska Hus informerar om detta via sina egna kanaler.

Har du frågor?
Kontakta Servicedesk www.umu.se/servicedesk