Planerad teknisk service på datanätet den 25 mars kl 18-20

Tisdagen den 25 mars kl 18.00–20.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.

Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att vara otillgängliga.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.umu.se/servicedesk/

Uppdatering ang. driftstörning vid inloggning med MFA

Vi har fortfarande en driftstörning vid inloggning med MFA via Microsoft Authenticator, men den senaste veckan har antalet fel minskat.

Vissa användare får ibland problem efter att ha loggat in med användarnamn och lösenord. Numret som ska skrivas in i telefonen visas inte och gör att användaren inte kommer vidare.

Upplever du problem kan du testa att logga in på nytt efter en liten stund, eventuellt kan det hjälpa att byta webbläsare. Ett annat sätt att komma vidare är att använda Freja eID+ som andra faktor i de system där det finns som alternativ.

Vi har dialog med Microsoft om problemet och utreder det tillsammans med dem.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Uppdatering ang. driftstörning vid inloggning med MFA

Vi har fortfarande en driftstörning vid inloggning med MFA via Microsoft Authenticator. Vissa användare får ibland ett fel efter att ha loggat in med användarnamn och lösenord. Numret som ska skrivas in i telefonen visas inte och gör att användaren inte kommer vidare.

Upplever du problem kan du testa att logga in på nytt efter en liten stund, eventuellt kan det hjälpa att byta webbläsare. Ett annat sätt att komma vidare är att använda Freja eID+ som andra faktor i de system där det finns som alternativ.

Vi har dialog med Microsoft om problemet och utreder det tillsammans med dem.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Uppdatering ang. driftstörning vid inloggning med MFA

Vi har fortfarande en driftstörning vid inloggning med MFA via Microsoft Authenticator. Vissa användare får ibland ett fel efter att ha loggat in med användarnamn och lösenord. Numret som ska skrivas in i telefonen visas inte och gör att användaren inte kommer vidare.

Upplever du problem kan du testa att logga in på nytt efter en liten stund, eventuellt kan det hjälpa att byta webbläsare. Ett annat sätt att komma vidare är att använda Freja eID+ som andra faktor i de system där det finns som alternativ.

Vi har dialog med Microsoft om problemet och utreder det tillsammans med dem.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Uppdatering ang. driftstörning vid inloggning med MFA

Vi har fortfarande en driftstörning vid inloggning med MFA via Microsoft Authenticator. Vissa användare får ibland ett fel efter att ha loggat in med användarnamn och lösenord. Numret som ska skrivas in i telefonen visas inte och gör att användaren inte kommer vidare.

Upplever du problem kan du testa att logga in på nytt efter en liten stund, eventuellt kan det hjälpa att byta webbläsare. Ett annat sätt att komma vidare är att använda Freja eID+ som andra faktor i de system där det finns som alternativ.

Vi har dialog med Microsoft om problemet och utreder det tillsammans med dem.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Uppdatering ang. driftstörning vid inloggning med MFA

Vi har fortfarande en driftstörning vid inloggning med MFA via Microsoft Authenticator. Vissa användare får ibland ett fel efter att ha loggat in med användarnamn och lösenord. Numret som ska skrivas in i telefonen visas inte och gör att användaren inte kommer vidare.

Upplever du problem kan du testa att logga in på nytt efter en liten stund, eventuellt kan det hjälpa att byta webbläsare. Ett annat sätt att komma vidare är att använda Freja eID+ som andra faktor i de system där det finns som alternativ.

Vi har dialog med Microsoft om problemet och utreder det tillsammans med dem.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Uppgradering av Diariet (W3D3)

Fr.o.m. kl. 13 på onsdag den 26/2 och under torsdag den 27/2 kommer diariesystemet (W3D3) att vara otillgängligt p.g.a. uppgraderingsarbete. Under denna perioden kommer systemet att vara otillgängligt. Observera att även kopplingen till Varbi kommer att påverkas av otillgängligheten under perioden.

Systemet är åter i drift kl. 8 på fredag den 28-feb.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Planerad teknisk service på datanätet den 3 mars kl 18-24

Måndagen den 3 mars kl 18.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.

Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att vara otillgängliga.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk

www.umu.se/servicedesk/

Uppdatering ang. driftstörning vid inloggning med MFA

Vi har fortfarande en driftstörning vid inloggning med MFA via Microsoft Authenticator. Vissa användare får ibland ett fel efter att ha loggat in med användarnamn och lösenord. Numret som ska skrivas in i telefonen visas inte och gör att användaren inte kommer vidare.

Upplever du problem kan du testa att logga in på nytt efter en liten stund, eventuellt kan det hjälpa att byta webbläsare.

Vi har dialog med Microsoft om problemet och utreder det tillsammans med dem.

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk

Pågående driftstörning vid inloggning med MFA

Vi har just nu en driftstörning vid inloggning med MFA via Microsoft Authenticator. Vissa användare får ibland ett fel efter att ha loggat in med användarnamn och lösenord. Numret som ska skrivas in i telefonen visas inte och gör att användaren inte kommer vidare. 

Upplever du problem kan du testa att logga in på nytt efter en liten stund, eventuellt kan det hjälpa att byta webbläsare. 

Vi har dialog med Microsoft om problemet och kommer att utreda det tillsammans med dem.  

Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk