Pågående driftstörning i ett flertal centrala tjänster (CAS, Aurora mfl)

Vi har just nu driftstörning som rör ett flertal centrala system och tjänster. Det gäller bland annat:

  • CAS (för inloggning på centrala system och tjänster)
  • Aurora
  • Ärendehanteringstjänsten
  • Lync

Det innebär att du inte kommer åt tjänster som kräver CAS-inloggning eller kan lägga ärenden till Servicedesk. Det är också driftstörningar i Lync.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 11.00

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning för samarbetsyta.umu.se

Just nu har vi driftstörningar på samarbetsyta.umu.se som gör att tjänsten inte är tillgänglig. Vi arbetar på att lösa problemet och tjänsten beräknas vara igång igen måndag förmiddag. 

Har du frågor? 

Kontakta Servicedesk

www.servicedesk.its.umu.se

Åtgärdad driftstörning på www.umu.se och Aurora

Nu går det att nå www.umu.se och intranätet Aurora igen.

Pågående driftstörning på www.umu.se och Aurora

Vi har problem med den publika webben www.umu.se och intranätet aurora.umu.se. Det innebär att man just nu inte kan nå webbarna.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Planerad uppdatering i Infoglue, tisdag 16 februari, från kl. 8 till kl. 11

På tisdag den 16 februari mellan kl. 8 och kl. 11 kommer webbpubliceringssystemet Infoglue att uppdateras. Under denna period kommer du inte att kunna logga in eller jobba i systemet (editorn). Efter kl. 11.00 kommer Infoglue att fungera normalt igen.

På sidan http://webbpublicering.umu.se/om/uppdateringar kan du läsa mer om vilka uppdateringar som följer med denna gång.

Vi ber om ursäkt för eventuella problem detta orsakar.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Pågående driftstörning i hänvisningsystemet Trio

Vi har just nu ett problem med inloggningen på webplatsen www.telefon.umu.se där man kan hantera hänvisningar för telefonin. För att komma runt problemet kan man använda sig av hänvisningkoder i Lyncklienten.

Sök på hänvisning i kunskapsdatabasen (www.support.its.umu.se) för att hitta instruktioner.

Trio arbetar med att lösa problemet och hoppas att det ska vara löst under dagen.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

Inställd: Planerad uppdatering i www.servicedesk.its.umu.se, Dirigenten samt synkroniseringstjänsten

Den planerade driftsättningen torsdag den 4/2 för www.servicedesk.its.umu.se, Dirigenten samt synkroniseringenstjänsten ställs in. Vi återkommer med nytt datum längre fram.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se

 

Åtgärdad driftstörning i Lyncmiljön

Lync fungerar nu normalt igen. Om klienten inte återansluter automatiskt måste man starta om Lyncklienten.

Pågående driftstörning i Lyncmiljön

Vi har just nu en driftstörning i Lyncmiljön. Det innebär att det är svårt att ringa ut och in.

Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan 16.00.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se