Slutförd uppdatering av lärplattformen Moodle, 2016-12-10 17.30
Den skall nu åter fungera för alla användare.
Om du fortfarande kommer till sidan med underhållsmeddelande så behöver följande steg genomföras:
Starta om webbläsaren, försök igen
Töm alla kakor(cookies) för www.moodle.umu.se, försök igen
Start om datorn, försök igen
Om du fortfarande kommer till underhållsmeddelandet så är det antagligen din internetleverantör som inte uppdaterat den nya webbadressen, och då löser det sig antagligen om några timmar .
Lägg annars ett ärende i www.servicedesk.its.umu.se
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad driftsättning av din digitala plånbok (PayEx), fredag16/12, kl 8.00
/i Planerade åtgärder, Skrivartjänsten, Student /av Anja AxelssonFredag 16/12 kommer din digitala plånbok att uppdateras. Uppdateringen kommer att lösa de tidigare problem funnits kring att ditt saldo inte visas korrekt vid skrivaren samt att det inte dragits några pengar för ditt användande från ditt PayEx-konto.
Från kl 8.00 kommer din digitala plånbok att återgå till normal drift.Det innebär att om du vill skanna, kopiera eller skriva ut behöver du ha ett aktivt PayEx-konto med pengar insatta för att kunna använda tjänsten.
Har du frågor? Kontakta Infocenter
www.infocenter.umu.se
Åtgärdad driftstörning rörande inloggning med Umu-id
/i Cambro, Driftstörningar, ServiceDesk, Studentportalen, Wisum /av Jan PetterssonInloggning med Umu-id fungerar nu mot alla tjänster igen.
Vi fortsätter utreda orsaken till inloggningsproblem så det inte skall uppstå igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Pågående driftstörning rörande inloggning med Umu-id
/i Cambro, Dirigenten, Driftstörningar, Moodle, ServiceDesk, Studentportalen, Wisum /av Jan PetterssonVi har just nu en driftstörning på en tjänst som hanterar inloggning med Umu-id. Det gör att det inte går att komma åt vissa tjänster som använder Umu-id. Aurora och Office 365 fungerar dock.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 10.00.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i mailflödet från O365 (student.umu.se) till umu.se
/i Driftstörningar, E-post /av Jan PetterssonMailflödet från student.umu.se fungerar nu normalt igen.
De studenter som haft problem med att skicka mail till @umu.se-adresser har fått en studs på mailet med meddelandet:
”Det gick inte att leverera ditt meddelande till anders.andersson@umu.se.
anders.andersson hittades inte hos umu.se.”
Men nu skall det fungera igen.
Pågående driftstörning i mailtrafiken från O365 till umu.se
/i Driftstörningar, E-post /av Jan PetterssonVi har just nu en driftstörning i mailtrafiken från student.umu.se. Det innebär att vissa studenter inte kan maila till vissa @umu.se-adresser.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information innan kl. 16 idag.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Portalen
/i Driftstörningar, Ladok, Studentportalen /av Jonas ErikssonPortalen fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning i Portalen
/i Driftstörningar, Ladok, Studentportalen /av Jonas ErikssonVi har just nu en driftstörning i Portalen. Det innebär att vissa tjänster fungerar dåligt.
Vi arbetar med att lösa problemet.
Räkna med att det kan bli otillgänglig helt kortare stunder.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Cambro
/i Cambro, Driftstörningar /av Simon ErikssonCambro fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning i Cambro
/i Cambro, Driftstörningar /av Simon ErikssonVi har just nu en driftstörning i Cambro. Det innebär att det kan vara svårt att komma åt systemet.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl 9.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Slutförd uppdatering i lärplattformen Moodle, 2016-12-10 17.30
/i Driftstörningar, Moodle, Student /av Erik AnderssonSlutförd uppdatering av lärplattformen Moodle, 2016-12-10 17.30
Den skall nu åter fungera för alla användare.
Om du fortfarande kommer till sidan med underhållsmeddelande så behöver följande steg genomföras:
Starta om webbläsaren, försök igen
Töm alla kakor(cookies) för www.moodle.umu.se, försök igen
Start om datorn, försök igen
Om du fortfarande kommer till underhållsmeddelandet så är det antagligen din internetleverantör som inte uppdaterat den nya webbadressen, och då löser det sig antagligen om några timmar .
Lägg annars ett ärende i www.servicedesk.its.umu.se
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se