Uppgraderingen som påbörjades torsdag den 16/3 är tyvärr inte slutförd ännu. Vi återkommer med information om när systemet är i full drift igen.
Tidigare driftinfo:
Torsdag den 16/3 kommer Infocenters ärendehanteringsystem(flexite) att uppgraderas. För dig som arbetar i systemet innebär det att systemet kommer att vara otillgängligt från och med 10:00 på torsdag. Systemet kommer att vara tillgängligt igen fredag den 17/3.
För dig som har behov av att komma i kontakt med infocenter kommer det vara möjligt att rapportera in ärenden som vanligt via kontaktformulären på webben, via telefon eller besök under tiden uppgraderingen pågår. Ärenden som inkommer via webformulären kommer dock inte att kunna behandlas förrän systemuppgraderingen är genomförd.
Mail studsade pågrund av svartlistning
/i Planerade åtgärder /av Jan PetterssonEn leverantör av listor rörande kända spamservrar har haft ett problem under gårdagen vilket gjort att mail från umu.se till vissa mottagare felaktigt listats som spam och returnerats till avsändaren. De har nu åtgärdat felet. Mail som studsade under gårdagseftermiddagen/kvällen måste skickas på nytt.
Har du frågor?
Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering av skrivartjänsten (CopyPrint), tisdag 28/3 kl 17.00-17.30
/i Copyprint, Planerade åtgärder, Student /av Anja AxelssonTisdag den 28/3 kl 17.00 kommer skrivartjänsten (CopyPrint) att uppdateras. Under denna tid kan du inte använda tjänsten för utskrift, kopiering och scanning. Efter kl 17.30 kommer tjänsten att vara tillgänglig igen.
Har du frågor?
Vänd dig till Servicedesk, www.servicedesk.its.umu.se
Planerat avbrott på datanätet måndagen den 3 april, kl. 20.00–24.00. Alla IT-tjänster kommer att beröras
/i Datanät, eduroam, Planerade åtgärder /av Håkan GustafssonMåndagen den 3 april mellan kl 20.00–24.00 kommer vi att utföra underhåll och servicearbete både på det fasta och trådlösa datanätet. Arbetet innebär att vi förbättrar tillgängligheten och minskar risken för framtida störningar.
Alla IT-tjänster kommer att beröras.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering av domänkontrollant söndag 26/3
/i Driftstörningar, Planerade åtgärder /av Mikael SundhUnder söndagskvällen den 26 mars 2017 kommer AD-miljön att påverkas av uppdatering av hårdvaran på en domänkontrollant. Under denna period kan man tillfälligt bli nekad inloggning eller att inloggning tar längre tid än vanligt. Uppstår detta är det bara att pröva igen.
Efter 22.00 skall domänkontrollanten att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppgradering av Infocenters ärendehanteringssystem slutförd
/i Planerade åtgärder /av Jan PetterssonInfocenters ärendehanteringssystem fungerar nu igen.
Planerad uppgradering av Infocenters ärendehanteringssystem ej slutförd ännu
/i Planerade åtgärder /av Jan PetterssonUppgraderingen som påbörjades torsdag den 16/3 är tyvärr inte slutförd ännu. Vi återkommer med information om när systemet är i full drift igen.
Tidigare driftinfo:
Torsdag den 16/3 kommer Infocenters ärendehanteringsystem(flexite) att uppgraderas. För dig som arbetar i systemet innebär det att systemet kommer att vara otillgängligt från och med 10:00 på torsdag. Systemet kommer att vara tillgängligt igen fredag den 17/3.
För dig som har behov av att komma i kontakt med infocenter kommer det vara möjligt att rapportera in ärenden som vanligt via kontaktformulären på webben, via telefon eller besök under tiden uppgraderingen pågår. Ärenden som inkommer via webformulären kommer dock inte att kunna behandlas förrän systemuppgraderingen är genomförd.
Planerad uppgradering av Infocenters ärendehanteringssystem, torsdag 16/3, kl 10.00 till fredag 17/3
/i Planerade åtgärder, Student /av Anja AxelssonTorsdag den 16/3 kommer Infocenters ärendehanteringsystem(flexite) att uppgraderas. För dig som arbetar i systemet innebär det att systemet kommer att vara otillgängligt från och med 10:00 på torsdag. Systemet kommer att vara tillgängligt igen fredag den 17/3.
För dig som har behov av att komma i kontakt med infocenter kommer det vara möjligt att rapportera in ärenden som vanligt via kontaktformulären på webben, via telefon eller besök under tiden uppgraderingen pågår. Ärenden som inkommer via webformulären kommer dock inte att kunna behandlas förrän systemuppgraderingen är genomförd.
Planerad uppdatering i Verktyget (servicedesk.its.umu.se), torsdagen 16/3, kl 7-7:30
/i Planerade åtgärder, ServiceDesk, Student /av Mikael JonassonTorsdagen 16/3 kommer Verktyget (servicedesk.its.umu.se) att påverkas av en mindre uppgradering. Under denna period går det inte att använda tjänsten.
Efter 7:30 kommer tjänsten att fungera normalt igen.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Portalen: Planerad uppdatering onsdag 15/3, kl 8-12
/i Dirigenten, Planerade åtgärder, Student, Studentportalen /av Jonas ErikssonOnsdagen den 15/3 sker underhåll av Portalen mellan kl 8-12. Under denna period kommer det finnas vissa störningar i systemet.
Wednesday, March 15:th, there will be maintenance on Portalen. This will occur between 8-12. During this period there will be some disruption in the system.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering i Infoglue, onsdag 15 mars, från kl. 6 till kl. 9
/i InfoGlue, Planerade åtgärder /av Britta LöfvenbergOnsdagen den 15 mars kommer webbpubliceringssystemet Infoglue att uppdateras. Under denna period kommer du inte att kunna logga in eller jobba i systemet (editorn). Efter kl. 9.00 kommer Infoglue att fungera normalt igen.
På sidan http://webbpublicering.umu.se/om/uppdateringar kan du läsa mer om vilka uppdateringar som följer med denna gång.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se