Infocenter har just nu en driftsstörning i ärendehanteringssystemet Flexite. Det innebär att det förtillfället inte går att logga in för att handlägga ärenden. Du kan fortfarande rapportera in ärenden via webbformulären, och de kommer att besvaras då systemet är uppe igen. Du kan även höra av dig till Infocenter via telefon 090-786 50 00
Vi återkommer senast kl 12.00 med mer information.
Har du frågor?
Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i mailflöde från Office 365 (student.umu.se) till umu.se
/i Driftstörningar, E-post, Planerade åtgärder, Student /av Jan PetterssonMailflödet fungerar nu normalt igen. Mail som skickats under driftstörningen kommer att leveras under de närmaste timmarna. Det kan uppstå fördröjningar på mail under dagen.
Pågående driftstörning i mailflöde från student.umu.se
/i Planerade åtgärder /av Jan PetterssonVi har just nu en driftstörning i mailflödet från Office 365. Det innebär att mail från student.umu.se blir fördröjda. Inga mail går förlorade utan kommer att levereras vid ett senare tillfälle.
Vi återkommer senast kl. 13.00 med mer information.
Har du frågor?
Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Planerad uppdatering i Infoglue, torsdag 7 september, från kl. 5 till kl. 8
/i Planerade åtgärder /av Linnea WärmedalTorsdag den 7 september mellan kl.5 och kl.8 kommer webbpubliceringssystemet Infoglue att uppdateras. Under denna period kommer du inte att kunna logga in eller jobba i systemet (editorn). Efter kl. 8.00 kommer Infoglue att fungera normalt igen.
På sidan http://webbpublicering.umu.se/om/uppdateringar kan du läsa mer om vilka uppdateringar som följer med denna gång.
Har du frågor?
Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Flexite
/i Planerade åtgärder /av Therese SöderlundSystemet fungerar nu normalt.
Pågående driftstörning i Infocenters ärendehanteringssystem Flexite
/i Driftstörningar, Student /av Anja AxelssonInfocenter har just nu en driftsstörning i ärendehanteringssystemet Flexite. Det innebär att det förtillfället inte går att logga in för att handlägga ärenden. Du kan fortfarande rapportera in ärenden via webbformulären, och de kommer att besvaras då systemet är uppe igen. Du kan även höra av dig till Infocenter via telefon 090-786 50 00
Vi återkommer senast kl 12.00 med mer information.
Har du frågor?
Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i PASS
/i Administrativa system, Driftstörningar /av Ann-Britt TyrbroPASS fungerar nu normalt igen!
Åtgärdad driftstörning i PASS
/i Administrativa system, Driftstörningar /av Ann-Britt TyrbroPASS fungerar nu normalt.
Eventuella fördröjningar vid installation av eduroam
/i eduroam, Student /av Håkan GustafssonVid installation av eduroam kan det ibland upplevas fördröjningar som innebär att du måste försöka en stund senare.
Har du efter ett antal försök fortfarande problem, vänd dig till ITS Servicedesk, www.servicedesk.its.umu.se
Åtgärdad driftstörning i Adobe Connect
/i Planerade åtgärder /av Anja AxelssonAdobe Connect fungerar nu normalt.
Fortsatt driftstörning i Adobe Connect
/i Driftstörningar /av Anja AxelssonVi har fortfarande en driftstörning i Adobe Connect. Det innebär att du kan ha svårt att logga in i tjänsten. Du kan prova logga in via https://connect-beta.sunet.se istället.
Sunet uppdaterar informationen om problemet via http://www.nunoc.org/nunocweb/ticket.php?key=SUNETTICKET-4640.
Har du frågor?
Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se