Alla Canvaslänkar som startar med ”www.” saknar fungerande certifikat. Vid problem att nå Canvas, se över den länk du navigerar till och ta bort www. Alltså canvas.umu.se istället för www.canvas.umu.se. Inloggning ska nu fungera normalt men har du fortsatt problem, testa via https://canvas.umu.se/login/saml.
Vi arbetar med att lösa problemet tillsammans med leverantören och återkommer med mer information senast klockan 16:00.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Åtgärdad driftstörning i Canvas
/i Planerade åtgärder /av Alexander TimanderCanvas fungerar nu normalt.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Uppdatering driftstörning i Canvas
/i Driftstörningar /av Alexander TimanderAlla Canvaslänkar som startar med ”www.” saknar fungerande certifikat. Vid problem att nå Canvas, se över den länk du navigerar till och ta bort www. Alltså canvas.umu.se istället för www.canvas.umu.se. Inloggning ska nu fungera normalt men har du fortsatt problem, testa via https://canvas.umu.se/login/saml.
Vi arbetar med att lösa problemet tillsammans med leverantören och återkommer med mer information senast klockan 16:00.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning i Canvas
/i Anställda, Canvas, Driftstörningar, Student /av Britta LöfvenbergVi har just nu en driftstörning i Canvas. Det innebär att det just nu inte går att logga in i systemet om man går mot Canvas med ”www” i början av länken.
Tillsvidare kan man nå systemet via https://canvas.umu.se/login/saml.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information senast kl. 11.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Tekniskt underhåll eRekrytering (Varbi)
/i Administrativa system, Personaladministration, Planerade åtgärder /av Emilio PérezLördag den 29 november, klockan 8.00 till 17.00, utför leverantören GRade Varbi ett tekniskt underhållsarbete som påverkar API:et direktöverförda annonser.
Under tiden som underhållsarbetet pågår är tjänsten tillfälligt stängd. Vi ber dig därför vänta med att annonsera tills underhållet är slutfört.
Planerad teknisk service på datanätet den 1 december kl 18-24
/i Canvas, Datanät, eduroam, Planerade åtgärder, Student /av Håkan GustafssonMåndagen den 1 december kl 18.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.
Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att vara otillgängliga.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk/
Driftstörning i rapportgeneratorn i PASS
/i Administrativa system, Planerade åtgärder /av Emilio PérezVi vill informera er om att vi nyligen har slutfört installationen av version 13.1 av Primula. I samband med denna uppdatering har vi identifierat en störning som påverkar rapportgeneratorn i PASS. Rapportgenereringen fungerar i nuläget inte som den ska. Det innebär att för närvarande inte går att generera rapporter via PASS. Övriga funktioner i Primula är inte berörda och ska fungera normalt.
Vid ytterligare frågor kontakta servicedesk
Åtgärdad driftstörning www.umu.se
/i Anställda, Student, www.umu.se /av Magnus Erikssonwww.umu.se fungerar nu normalt.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning www.umu.se
/i Anställda, Driftstörningar, Student, www.umu.se /av Magnus ErikssonVi har just nu en driftstörning på www.umu.se. Det innebär att sidor visas långsamt och det kan vara svårt att logga in och redigera sidor för redaktörer
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Raindance igång igen
/i Planerade åtgärder /av pnibloggNu är Raindance igång efter en versionsuppdatering.
Uppgradering av Primula
/i Planerade åtgärder /av Emilio PérezPrimula kommer att uppgraderas till en ny version med start fredag 21 november kl. 12:00 och fram till kl. 08:00 på måndag 24 november. Under perioden kommer Primula att vara otillgänglig.
Efter kl. 08:00 på måndag beräknas tjänsten fungera normalt igen.
Vid frågor kontakta Servicedesk.