Tisdagen den 8 april kommer Ladok LIS-adaptern att påverkas av ett underhållsarbete. Under denna period kommer resultatrapportering att vara pausad. Canvas resultatrapportering visar ett meddelande om detta. Rapportering från Inspera köas upp och skrivs när LIS-adaptern kommer igång igen. Även skapande av aktivitetstillfällen i Inspera och anmälningar på dessa köas upp.
Efter kl 12. kommer Resultatrapporteringen att fungera normalt igen.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Planerad underhåll av Diariet (W3D3)
/i Administrativa system, Planerade åtgärder /av Emilio PérezFr.o.m. kl. 08:00 på tisdag 15/4 och under resten av dagen kommer diariesystemet (W3D3) att vara otillgängligt p.g.a. underhållsarbete. Under denna perioden kommer systemet att vara otillgängligt. Observera att även kopplingen till Varbi kommer att påverkas av otillgängligheten under perioden.
Systemet är åter i drift kl. 8 på onsdag den 16/4.
Åtgärdad driftstörning vid återställning av MFA
/i Planerade åtgärder /av Britta LöfvenbergMFA-återställning fungerar nu normalt.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning vid återställning av MFA
/i Anställda, Driftstörningar, Student /av Britta LöfvenbergVi har just nu en driftstörning som rör återställning av MFA. Det innebär att det just nu inte går att använda e-legitimation för återställning.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Planerat arbete med Ladokintegrationen för Canvas och Inspera, tisdag 8 april, från kl 10 till kl 12
/i Planerade åtgärder /av Alexander TimanderTisdagen den 8 april kommer Ladok LIS-adaptern att påverkas av ett underhållsarbete. Under denna period kommer resultatrapportering att vara pausad. Canvas resultatrapportering visar ett meddelande om detta. Rapportering från Inspera köas upp och skrivs när LIS-adaptern kommer igång igen. Även skapande av aktivitetstillfällen i Inspera och anmälningar på dessa köas upp.
Efter kl 12. kommer Resultatrapporteringen att fungera normalt igen.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Åtgärdad driftstörning i eduSign
/i Anställda, Driftstörningar /av Britta LöfvenbergEduSign fungerar nu normalt.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning i eduSign
/i Anställda, Driftstörningar /av Britta LöfvenbergVi har just nu en driftstörning i eduSign. Det innebär att det just nu är problem att logga in till tjänsten. Vi har informerat leverantören om problemet och återkommer med mer information.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Planerad teknisk service på datanätet den 7 april kl 18-24
/i Anställda, Canvas, Datanät, eduroam, Planerade åtgärder, Student /av Håkan GustafssonMåndagen den 7 april kl 18.00–24.00 kommer underhåll och servicearbete ske på datanätet för att förbättra tillgängligheten och minska risken för störningar.
Arbetet berör de centrala tjänsterna samt de fasta och trådlösa klientnäten som under servicetiden delvis kommer att vara otillgängliga.
Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk/
Planerat arbete med Skyddade Dokument, Tisdag 1/4-25, 08:30-16:00
/i Anställda, Skyddade dokument /av Jan PetterssonTisdag 1/4-25 kommer Skyddade Dokument att påverkas av ett servicearbete. Under denna tidsperiod kommer Skyddade Dokument helt eller delvis att ligga nere.
Efter 1600 kommer Skyddade Dokument att fungera normalt igen.
Vid frågor kontakta Servicedesk.
www.umu.se/servicedesk
Åtgärdad driftstörning vid återställning av MFA med hjälp av e-legitimation
/i Administrativa system, Driftstörningar, Universitetskonto /av Britta LöfvenbergMFA-återställning med e-legitimation via administrationsverktyget Mina iställningar fungerar nu normalt.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk
Pågående driftstörning vid återställning av MFA med hjälp av e-legitimation
/i Administrativa system, Driftstörningar, Universitetskonto /av Britta LöfvenbergVi har just nu en driftstörning i administrationsverktyget Mina inställningar. Det innebär att det just nu inte går att återställa MFA med hjälp av e-legitimation.
Vi arbetar med att lösa problemet och återkommer med mer information.
Vid frågor kontakta Servicedesk
www.umu.se/servicedesk