Pågående driftstörning på skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)

Tyvärr är tjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se) inte helt igång för alla ännu. Det innebär att det fortfarande kan vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst.

• För anställda vid Umeå universitet som använder Windows-klienter som är anslutna till ad.umu.se. Den förändring du kan uppleva efter att tjänsten nu är igång är att utskriftsköerna har nya namn: Observera att det nya namnet är UmU-copyprint. Kontakta din IT-ansvarige för mer information eller vänd dig till Servicedesk.
  • För dig som använder en Mac-dator eller är student och vill använda tjänsten är kommer mer information senast kl 14.00.
  • Du som använder tjänsten från en dator som inte är ansluten till ad.umu.se kommer mer information senast torsdag kl 11.00.

Vi arbetar fortsatt tätt tillsammans med leverantören för att lösa problemet för alla användare så fort som möjligt senast onsdag (29/6) kl 14.00.

Har du frågor? Kontakta Servicedesk
www.servicedesk.its.umu.se