Pågående driftstörning på skrivartjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se)

Tjänsten ”Follow me print” (copyprint.umu.se) fungerar nu för anställda som använder Mac-datorer samt för anställda med PC-datorer som är anslutna till ad.umu.se.

• För anställda vid Umeå universitet som använder Windows-klienter som är anslutna till ad.umu.se kan du behöva installera nya drivrutiner för att tjänsten ska fungera. Läs mer på Kunskapsdatabasen.
  • Macanvändare behöver inte göra någon ny inställning för att tjänsten ska fungera.

För övriga användare kan det fortfarande vara problem med att göra utskrifter eller kopiera med maskiner anslutna till denna tjänst.

• Du som använder webbgränssnittet för tjänsten bör vara uppmärksam på följande:
    • Priserna som visas är felaktiga och kommer att justeras.
    • Vissa funktioner fungerar inte som de ska. Det går exempelvis bara välja A4 som pappersformat, och det är problem att växla mellan stående och liggande utskrifter.
  • Du som använder tjänsten från en dator som inte är ansluten till ad.umu.se eller är student kommer få mer information senast torsdag kl 09.00.

Vi arbetar fortsatt tätt tillsammans med leverantören för att lösa problemet för alla användare så fort som möjligt senast torsdag (20/6) kl 09.00.

Mer information om finns i Umeå universitets kunskapsdatabas

Har du frågor?

Kontakta Servicedesk